קוראים יקרים,

עומסי החום הכבדים, שהיו מנת חלקנו בחודש האחרון, והילדים שבחופשה גורמים לרבים ממחפשי העבודה "להוריד הילוך" בתהליך חיפוש העבודה ולהעדיף להישאר בבית הממוזג מאשר לצאת לראיונות עבודה.
נכון שתהליך חיפוש העבודה דורש התמדה ועבודה לא מעטה, אך אין זה הזמן לצאת ממנו לחופשה. ניתן להמשיך לחפש עבודה במקביל ל"עיסוקי חופש" אחרים, אך הקפידו שלא להימנע מראיונות עבודה בשל כך. אחרי הכל, יציאה "אמיתית" לחופשה תהיה מהנה יותר לאחר מציאת המשרה הבאה שלכם.

חשוב לזכור כי בכל יום מתווספות משרות פנויות חדשות ולכן גם הזדמנויות חדשות עבורכם. ואכן, נראה כי מתגלים סימני התאוששות במשק ויתכן כי עברנו את נקודת השפל. מכאן אנו מצפים רק לעלות.

בניוזלטר הפעם תוכלו לקרוא מאמר העוסק בחשיבותן של ההמלצות בתהליך חיפוש העבודה וכיצד כדאי לנהוג בעניין זה, ידיעה על סיכום נתוני ביקוש העובדים במחצית הראשונה של 2009 וטיפ החודש.

קריאה נעימה,
צוות אורטל

המלצות יצורפו עפ"י דרישה...

מהי חשיבותם של מכתבי ההמלצה כיום ? ישנם מראיינים שמבקשים לראות מכתבי המלצה וישנם אלו שאינם סומכים רק על מכתבי ההמלצה ומבקשים לשוחח עם הממליץ טלפונית. אלה האחרונים, נחלקים גם הם לשני סוגים: ישנם מראיינים המבקשים פרטי ממליצים, משוחחים עימם לשם קבלת חוות דעת ומייחסים לה חשיבות רבה, וישנם אלו המסתפקים בקבלת שמות ממליצים ואינם נותנים לכך משקל רב.

אם כך, כיצד להיערך וכיצד לנהוג ? מכיוון שלא ניתן לדעת מראש מהי עמדתו של אותו מראיין באשר לעניין ההמלצות, כדאי שבכל מקרה תהיה מוכן לכך.
המומחים של אורטל נותנים טיפים ועצות בעניין.

למאמר המלא

ירידה של 22% בביקוש לעובדים בחציון הראשון של השנה לעומת החציון הקודם

ירון לובינסקי, סמנכ"ל השיווק באורטל משאבי אנוש: "אנו אופטימיים יותר באשר לתוצאות הרבעון השלישי של השנה".
על פי נתוני מדד ביקוש העובדים של חברת אורטל משאבי אנוש, מחברות כח אדם המובילות, עולה כי בחציון הראשון של השנה חלה ירידה של 22% בביקוש לעובדים לעומת החציון הקודם, וירידה של 9% לעומת החציון המקביל אשתקד. מניתוח הנתונים ברמה הרבעונית עולה כי ברבעון השני של השנה חלה ירידה של 11% בביקוש לעובדים לעומת הרבעון הקודם, וירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, מהנתונים עולה גם נתון מעודד, לפיו בחודש יוני 2009 חלה עליה של 12% בביקוש לעובדים לעומת חודש מאי השנה.

לנתונים המלאים

טיפ החודש

היכן אתה מתגורר ?

רוב מחפשי העבודה כבר יודעים כי, במסגרת כתיבת קורות חיים, יש לציין, את מקום המגורים בפרטים האישיים. אם אתה מתגורר בעיר או ביישוב גדול, סביר להניח שמי שיקבל את קורות החיים שלך ידע את מיקומם, ובהתאם לכך יודע אם המרחק למקום העבודה מאפשר לפנות אליך בהצעת העבודה. יתרה מזאת, אם מדובר בעיר גדולה במיוחד (ירושלים, תל אביב או חיפה), מומלץ לציין את האזור הספציפי בתוך העיר (שם השכונה, דרום/צפון העיר וכו').

אבל מה קורה כשמדובר ביישוב קטן ולא מוכר ?
ישנם מקרים רבים, בהם אנו נתקלים בקו"ח של מחפשי עבודה, שמציינים שהם גרים בישוב X. ישוב זה אינו מוכר, ואם לא נפתח אתר מפות, לא נדע היכן הוא ממוקם. במקרים בהם מופיע בקורות החיים מספר הטלפון בבית, אם מדובר במספר של בזק, אנו יכולים על-פי הקידומת לדעת באיזה איזור בארץ מדובר. אבל כיום מחפשי העבודה רבים מציינים בקורות החיים רק את מס' הטלפון הנייד, או מספר טלפון בבית בעל קידומת קבועה (לדוגמא הוט), כך שממש לא ניתן לדעת באיזה איזור המועמד מתגורר.

חשוב לקחת בחשבון שפעמים רבות מסמכי קורות החיים מגיעים לחברות כח אדם והשמה או לארגונים גדולים, להם יש מרכז גיוס ארצי. יועצי השמה שיושבים באזור המרכז, לדוגמא, ומקבלים קורות חיים של מועמד שמתגורר בישוב X, לא יודעים לאיזה מהסניפים של החברה הוא מתאים, ולכן, הטיפול במועמד זה מתעכב.

ההמלצה שלנו היא למסור למקבל מסמך קורות החיים את כל המידע אודות מקום המגורים שלך:
אם אתה גר בעיר גדולה - הוסף את שם השכונה או האזור
אם אתה גר ביישוב קטן - ציין ליד איזו עיר גדולה הוא ממוקם והוסף את מספר טלפון בבית, כולל קידומת
בהצלחה !

יש לך הצעות / רעיונות לשיפור הניוזלטר ?
רוצה להציע נושאים למאמרים בתחום חיפוש עבודה ?
נשמח לשמוע את דעתך

אורטל ולעבודה - למה לחפש עבודה כשאפשר למצוא?