מאת יפעת דהן חורב

צעירים רבים, בתחילת דרכם המקצועית, מתלבטים באיזה כיוון של קריירה לבחור. בין אם מדובר במשוחררים טריים מהצבא ובין אם מדובר בסטודנטים, הצעדים הראשונים בשוק העבודה אינם פשוטים, ולעיתים קרובות יכולים להתוות את מסלול הקריירה העתידי. היות שמדובר בעבודות שאינן קבועות ולרוב מוגדרות כ"עד ש..." (עד שאחסוך כסף לטיול בחו"ל, עד שאסיים את הלימודים וכדומה) רבים נוטים להקל ראש בבחירתן, כשהשיקול העיקרי, אם לא היחיד, הינו גובה השכר. כיצד, אם כן, לבחור את העבודה שתסלול לך את הדרך לקריירה שאתה שואף אליה ובה בעת ליהנות מגמישות בשעות העבודה ומיכולת לצאת לחופשה ארוכה ולנסוע לחו"ל ?

המומחים של אורטל משאבי אנוש ממליצים לך להתחיל את מסלול הקריירה שלך במוקדי שירות לקוחות באחת החברות הגדולות. מדובר באחד התחומים העיקריים שלהם דרושים עובדים חסרי ניסיון מקצועי, ויש בו יתרונות רבים בעיקר לאוכלוסיית החיילים המשוחררים והסטודנטים (עבודה לחיילים משוחררים , עבודה לסטודנטים ) : ראשית , ניתן לעבוד בו גם עד הלימודים וגם במהלכם, היות ומדובר בעבודה כנציגי שירות לקוחות במשמרות גמישות. שנית, לעבודה שכזו יש יתרון על פני עבודות זמניות אחרות כגון מלצרות, מכיוון שכך אתה יכול לרכוש לעצמך ניסיון תעסוקתי ומקצועי בתחום מבוקש מאוד ובעצם להגדיל את הסיכוי להתקבל, במהלך השנים או בסיום הלימודים האקדמאים, לעבודה בחברות המובילות במשק. אם לדוגמא תעבוד כבנקאי טלפוני באחד הבנקים, תוכל במהלך השנים להתקדם ולהתברג לתפקידים אחרים בבנק, כאלו שיקדמו אותך לעבר קריירה מבטיחה בעולם הפיננסי. כנ"ל לגבי מוקדי שירות לקוחות באחת מחברות הביטוח, האשראי, הסלולר, הטלוויזיה הרב ערוצית, וכדומה. זאת ועוד, אם תעבוד במוקד שרות לקוחות של חברה גדולה, תהיה לך גישה למכרזים פנימיים לתפקידים שכלל לא מפורסמים בחוץ ולכן הסיכויים שלך להתקבל אליהם טובים יותר.
גל כנף , בן 28, כלכלן ב בזק בינ"ל, מהווה דוגמא טובה לכך: "התחלתי את העבודה בבזק בינ"ל לפני 4 שנים כנציג שירות לקוחות, במקביל ללימודי הכלכלה. הייתי בשנה ב' כשהתחלתי לעבוד, ולאט לאט התחלתי להתקדם בתפקידים. מנציג שירות קודמתי לתפקיד אחראי משמרת ולאחר מכן לתפקיד מנהל תפעול. לאחר שכבר סיימתי את לימודיי, פורסם בחברה מכרז פנימי למשרת כלכלן. כמובן שהגשתי את מועמדותי – והתקבלתי".

"יש יתרונות רבים לעובד שמגיע משירות הלקוחות, בכל חברה שהיא", מוסיף כנף, "וזאת מאחר והוא מכיר את החברה מהשטח ומהלקוחות עצמם. כמובן שגם עצם העבודה מכשירה אותו להבין כמעט בכל תחומי פעילותה של החברה".

גם עידן גור, בן 25 מת"א, כיום ראש צוות במוקד האינטרנט של פלאפון, התחיל את דרכו במוקד שירות הלקוחות של החברה. "בפלאפון יש מסלול קידום מאוד מובנה במוקד שירות הלקוחות. לאחר שעבדתי 4 חודשים בשלב ההכשרה, עברתי להיות עובד מוקד לקוחות מן המניין, ומשם עברתי את כל שלבי ההתקדמות עד לתפקיד של אחראי משמרת. כיום, לאחר שנתיים של קידום הדרגתי, הגעתי לתפקידי הנוכחי כראש צוות. מדובר באחד התפקידים הבכירים במוקד שירות הלקוחות, והוא כרוך באחריות רבה, ניהול והנעת עובדים".

"עבודה במוקד שירות לקוחות יכולה לפתוח לך דלת לקריירה ארוכת טווח", אומרת זהבית נבון, בת 32 משדה יעקב, ,בנקאית במחלקה העסקית ב בנק הפועלים. "התחלתי לעבוד במוקד הטלפוני של בנק הפועלים ולאחר כחצי שנה נערך מכרז למסלול הכשרה ניהולית. הגשתי את מועמדותי ולאחר מיונים ובחינות התקבלתי. במסגרת מסלול זה עברנו קורס של 8 חודשים, בו למדנו מגוון נושאים הקשורים לפעילויות בנקאיות ברמות שונות. בסיום הקורס שובצתי לתפקיד בנקאית במחלקה העסקית בבנק הפועלים בקרית טבעון.


ואולם, ההתקדמות באותו מקום עבודה אינה ההזדמנות היחידה העומדת בפניך לאחר עבודה במוקד שירות לקוחות כלשהו. הכישורים של עובדי מוקד שירות הלקוחות, ביניהם: תודעת שירות גבוהה, סבלנות רבה, יכולת עבודה בצוות, יכולת עבודה בתנאי לחץ, יכולת עבודה בסביבה ממוחשבת, יכולת עבודה מול קהל ועוד, הינם כאלה הדרושים בתפקידים רבים במשק במגוון תפקידי ניהול זוטרים, אדמיניסטרציה, משאבי אנוש, מכירות ושיווק וכיוצ"ב.

ואכן, על פי נתוני חברת אורטל, בשנים האחרונות קיימת מגמה לפיה דרושים לעבודה יותר ויותר עובדים "יוצאי מוקדי שירות לקוחות", כהגדרת המעסיקים, הרואים בכך יתרון רב.

אז, באיזה מוקד שירות לקוחות אתם מעדיפים לעבוד ולהתחיל את הקריירה שלכם ?

אורטל ולעבודה - למה לחפש עבודה כשאפשר למצוא?