קוראים יקרים,

הקיץ (לא תאמינו אבל הוא רק מתחיל!) והחום הכבד גורמים לחלק ממחפשי העבודה להגיע לראיונות העבודה בלבוש קייצי מדי, המתאים יותר לשעות הפנאי ופחות לפגישות עסקיות ולראיונות עבודה. לפיכך בחרנו בניוזלטר הפעם לעסוק בשפת הגוף בראיון העבודה, הכוללת בין היתר גם את המראה החיצוני והלבוש בראיון, וכן אלמנטים כגון: חשיבות קשר העין עם המראיין, כיצד לשבת ועוד.
עוד בניוזלטר הפעם, טיפ החודש העוסק בחיפוש עבודה דרך רשתות חברתיות והזמנה להצטרף לכרטיס שלנו בפייסבוק,

קריאה נעימה,
צוות אורטל

שפת הגוף בראיון עבודה

על חשיבותה של שפת הגוף מדברים כמעט בכל הקשר. היא חשובה בכל מפגש ראשוני שלך עם אנשים אחרים, בין אם מדובר במפגש חברתי, מקצועי או אחר. שפת הגוף הינה למעשה מכלול של מרכיבים, ביניהם: הופעה חיצונית, סגנון לבוש, תנועות גוף, יציבה, קשר עין ועוד, שיחד יוצרים את הרושם הראשוני שאנשים מקבלים עליך בשניות הראשונות של המפגש, עוד בטרם התחלת לדבר. שפת הגוף משקפת את אישיותנו, וככזו, גם אם יש דברים שאין באפשרותנו לשנות לגמרי, רצוי להיות מודעים לכך ולנסות כל הזמן לשפר.
לפיכך, כפי שאתה מתכונן לראיון העבודה באמצעות הכנת תשובות לשאלות שיכולות להישאל , עליך לשים לב גם לפרטים הקטנים הכלולים תחת הביטוי "שפת גוף" ולהיות מודע בעיקר לאלמנטים הבאים.

למאמר המלא

טיפ החודש

פייסבוק – לא רק לחברים... : חיפוש עבודה דרך רשתות חברתיות

לשלל הדרכים הקיימות לחיפוש עבודה, הכוללות אתרי חיפוש עבודה, חברות כ"א והשמה, חבר מביא חבר, מודעות בעיתונים וכיוצ"ב, התווספה בשנים האחרונות דרך נוספת שצוברת יותר ויותר תאוצה – הרשתות החברתיות.
מסקר שערכנו באתר שלנו עלה כי רק 20% ממחפשי העבודה מחפשים עבודה גם דרך רשתות חברתיות. באופן פעיל ו- 15 % נוספים משתמשים ברשתות החברתיות לחיפוש עבודה במידה מעטה , דרך חברים ששולחים להם פרסומי משרות.
כיום בפייסבוק קיימים למעלה מ- 500 מיליון משתמשים בעולם, מתוכם כ- 3 מיליון ישראליים. בימים אלו הביע מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, את חזונו לפיו פייסבוק תגיע למיליארד משתמשים.

חשוב לדעת: פייסבוק אינו רק כלי חברתי, הוא יכול לסייע לכם במציאת עבודה, כמובן לא כאמצעי יחיד, אלא בנוסף לדרכים האחרות הקיימות.
חברות וארגונים רבים מתחילים להשתמש בפייסבוק ככלי לגיוס עובדים. לצורך כך, בחיפושן אחר עובד לתפקיד מסוים, הן ממפות את רשימת הדרישות מהתפקיד ועורכות חיפוש בפייסבוק אחר כרטיסים שמילות המפתח הללו מופיעות בהן. אם לדוגמא מחפשים מזכירים/ות בעלי/ות רקע צבאי של רל"ש/ית (ראש לשכה), הן עורכות חיפוש על-פי המילה רל"ש/ית וכל מי שמילה זו מופיעה בכרטיס שלו – יעלה בחיפוש.

לכן, מה מומלץ לעשות?

אם עדיין אין לכם כרטיס בפייסבוק – פתחו כרטיס.
הקפידו שתמונת הפרופיל שלכם תהיה מכובדת – חשבו על כך שאולי המעסיק הבא שלכם רואה אותה.
אם אתם מחפשים עבודה באופן גלוי (ולא תוך כדי עבודה אחרת), הודיעו על כך לחבריכם בשורת הסטטוס שלכם. אולי דווקא בעבודה של אחד החברים שלכם יש משרה פנויה שאתם עשויים להתאים אליה?
מלאו בכרטיסכם כמה שיותר פרטים על השכלתכם ועל העבודות הקודמות שלכם, כולל הניסיון הצבאי שלכם (כמובן מבלי לעבור על כללי ביטחון שדה). כיום יותר ויותר כרטיסים נראים כתקציר קורות חיים והדבר יכול לסייע מאוד במציאת עבודה.
הצטרפו לקבוצות ולדפי חברות שעשויות לסייע לכם במציאת עבודה. קיימות בפייסבוק קבוצות של מחפשי עבודה שחברות מפרסמות שם משרות וגם כרטיסי ודפי חברות כח אדם והשמה שמעדכנות מדי פעם משרות. הקשר עם נציג החברות הללו בפייסבוק ישיר וכדאי לנצל זאת לקידום קורות החיים שלכם למשרה שאתם מעוניינים בה.
מעבר לעדכוני משרות, הקפידו לקרוא גם את הפרסומים השונים המופיעים בכרטיסי ודפי החברות העוסקות בגיוס עובדים. על-פי רוב תוכלו להתעדכן במגמות עדכניות בשוק התעסוקה, וכן לקרוא טיפים ומאמרים שעשויים לסייע לכם בתהליך.
בהצלחה!

יש לך הצעות / רעיונות לשיפור הניוזלטר ?
רוצה להציע נושאים למאמרים בתחום חיפוש עבודה ?
נשמח לשמוע את דעתך

אורטל ולעבודה - למה לחפש עבודה כשאפשר למצוא?