מאת אורטל ולעבודה

זה קורה בכל מקום. אתה רואה את הבחור שלידך מתקדם בסולם הדרגות, את העובדת מהמחלקה ליד שקיבלה שותפות או העלאה בשכר ואתה הופך מתוסכל. הלא גם אתה השקעת שעות נוספות, גם לך יש הישגים לא מבוטלים, גם אתה צברת ניסיון רב. אז למה אתה ולא הם? נכון, לא בכל מקום עבודה ולא בכל תפקיד ניתן להתקדם, אבל תמיד יש מקום למקצה שיפורים. הנה כמה צעדים שניתן לאמץ כדי להשתדרג במקום העבודה. 

אין כמו תחילתה של שנה חדשה כדי להציב לעצמנו מטרות לחודשים הבאים, בין היתר במצב התעסוקתי שלנו. אתם רוצים להתקדם בעבודה, לשדרג את השכר או את התפקיד, אבל לא בטוחים איך עושים את זה – המאמר הזה הוא בשבילכם. אולם לפני הכל חשוב להדגיש כי שינוי לא מגיע בן לילה, וכך גם לגבי קידום. יש להניח בזהירות ובסבלנות את התשתית, לזרוע את הזרעים ולהמתין כדי לקצור את היבול, בכדי להגיע להצלחה.

האם ההחלטה על הקידום היא שלנו? אף שמדובר בהחלטה המתקבלת על ידי המנהלים, על ידי המעסיק, עדיין, על ידי מעשים שונים ניתן להגדיל באופן דרסטי את הסיכוי לקידום.

איך אפשר להתקדם בעבודה בשנת 2024? 

תהיו טובים במה שאתם עושים

זה נשמע מובן מאליו, אך לצורך התקדמות בסולם התפקידים, מעבר לתפקיד ניהולי או שדרוג בשכר, עליכם להוכיח שאתם טובים במה שאתם עושים. השקיעו בתפקיד שלכם והוכיחו למי שמעליכם כי תהיו טובים גם בתפקיד בכיר יותר. תצטיינו במשימות המוטלות עליכם ואם אין כאלו – תיצרו חדשות. תהפכו להיות העובד הזה שאף ארגון לא יכול לוותר עליו.

תחקיר ולימוד השטח

כשמישהו אחר מקודם בעבודה וזה מתסכל, זה לא הוגן, אך זה המקום בו יש לתעל את הכעס לטובתכם. במבט סביב תבחנו מי מקודם או מתוגמל במקום העבודה ומה הם עושים או עשו כדי להגיע לשם? ידע הוא כוח. תבחנו את השטח, חפשו את מוקדי הכוח. לא תמיד מי שאנחנו חושבים שהוא מקור ההשפעה הוא בהכרח כזה. תגששו גם בנוגע לתפקידים שצפויים להתפנות בקרוב במקום העבודה. לימדו היטב את הזירה ורק לאחר מכן תצאו לפעולה.

יח"צ עצמי 

אומרים שאין הנחתום מעיד על עיסתו, אבל במקום העבודה, קידום עצמי הוא הכרח. הבוסים שלנו לא תמיד רואים הכל ולא תמיד יודעים שהעסקה הזו, המכירה ההיא או ההצלחה כלשהי של החברה היא מעשה ידינו. וחשוב שידעו. דברו בקול על ההישגים שלכם, על הפעולות שלכם בחברה, ספרו לקולגות או למנהלים כמה טוב לכם בחברה ואילו דברים יזמתם וקידמתם. עשו זאת בצניעות, כבדרך אגב ולא בבוטות.

יח"צ טוב זה לא רק דיבורים. על כן, לצד הקידום העצמי שלכם, תדאגו גם להיות מעורבים במקום העבודה ולהפוך בה לדמויות מפתח. התנדבו לכל מי שניתן, תדאגו שהשם שלכם יקושר להרבה דברים נוספים מלבד הגדרת התפקיד הצרה.

תתלבשו להצלחה

זה אולי נשמע כמו קלישאה, אבל תתייחסו לעצמכם כאילו כבר קודמתם בתפקיד. תתלבשו בצורה ייצוגית, בהתאם לתפקיד שאותו אתם רוצים, דייקו בזמנים, אל תאחרו, תשתדלו לא להיעדר יותר מדי ולא לצאת פעמים רבות מדי מוקדם מהעבודה.

אימון אישי

בגדים חדשים, התנדבות לעיתון החברה או שיחות מסדרון, כל אלה לא יסייעו לכם אם בסוף היום אתם לא מאמינים שאתם ראויים לקידום ולהצלחה. עבדו על הביטחון העצמי שלכם, בין אם מדובר בשינון עצמי של תוכנות האופי הטובות שלכם, בין אם בפגישה עם פסיכולוג או מאמן אישי ובין אם אתם חובבים מדיטציות ויוגה – חזקו את הביטחון העצמי שלכם, האמינו שאתם יכולים לבצע כל עבודה ושאתם ראויים להתקדם בסולם הדרגות.

סיכום

יש מי שמרוצה מהתפקיד שלו, ויש מי ששואפים להמשיך ולהתקדם במקום העבודה. לא תמיד כשאנחנו רוצים קידום אנחנו גם מקבלים אותו, אך יש דרכים להגדיל את הסיכוי שזה יגיע. הדבר החשוב ביותר הוא להציב בפנינו את המטרה הזו – את התפקיד שאנחנו רוצים ולהאמין שאנחנו יכולים להגיע לשם. אין כמו תחילתה של שנה כדי להתחיל בשינוי. בהצלחה

אורטל ולעבודה - למה לחפש עבודה כשאפשר למצוא?