ברוכים הבאים
עוד בניוזלטר, טיפ החודש, העוסק בחשיבות "המראה החיצוני" של מסמך קורות החיים שלכם.
קריאה נעימה,איך לבחור במשרה הנכונה עבורי ולהתמיד בה לאורך זמן
לפני מס' שבועות, כתבה לנו מחפשת עבודה בדף הפייסבוק שלנו שהיא חוזרת, לצערה, למעגל מחפשי העבודה לאחר חודש בלבד של עבודה, כי הבינה שזה לא מה שהיא חיפשה. "האם ניתן למנוע הישנות של מצבים כאלה בעתיד?" היא שאלה.
ובכן, תאר לעצמך: חיפשת וחיפשת, שלחת קורות חיים בלי סוף, התראיינת והרשמת, ולבסוף הודיעו לך שהתקבלת לעבודה. אתה כמובן שמח ומאושר, אך אחרי שאתה מתחיל לעבוד אתה פתאום מרגיש שזה לא מה שבאמת רצית. זהו אמנם התפקיד שחיפשת, גם עם השכר והתנאים אין לך בעיה (וגם אם היתה – השלמת עם זה), אבל משהו לא "יושב לך טוב" שם – אולי תחום העיסוק של החברה לא כ"כ מעניין אותך, אולי העבודה העצמאית משעממת אותך לאחר שהתרגלת לעבוד בצוות (או ההיפך), ואולי אלו פרמטרים אחרים, שלא תמיד ניתן לדעת עליהם לפני תחילת העבודה. מה תעשה? תקום ותעזוב? אחרי כל הזמן הזה שחיפשת? זו אפשרות כמובן, אבל זה יחזיר אותך למעגל החיפושים לעוד זמן מה. זה גם עלול להיתפס לא מקצועי. אולי תיתן לזה צ'אנס עוד קצת זמן? צריך לחשוב היטב על היתרונות והחסרונות של כל צעד, אבל בגדול, אם עבר מספיק זמן בשבילך להבין שלא טוב לך במקום הזה, כדאי להתחיל לחפש מקום אחר.
אז איך אפשר לנסות להימנע ממצבים כאלה (עד כמה שניתן)? מה עושים? הרי מחד, ידוע שלא כדאי להיות בררנים מדי בתהליך חיפוש העבודה, ומאידך, חשוב לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי מקום העבודה הבא שלכם.
יש לכך שני שלבים עיקריים:
טיפ החודש
חשיבות עיצוב וארגון קורות החיים
מסמך קורות החיים שלך מעיד עליך רבות, זה ידוע. אך חשוב לזכור שניתן ללמוד עליך רבות ממסמך זה לא רק בהתבסס על הכתוב בו, אלא גם על הדרך שבה הוא מעוצב.
לכן, בעיקר אם אתה מגיש מועמדות למשרות בתחום האדמיניסטרציה, בהם נדרשת שליטה בתוכנות ה-Office, אך גם למשרות בתחומים אחרים, בהם אחת הדרישות הינה דיוק (כגון מקצועות בתחום הכספים למיניהם) - הקפד שקורות החיים שלך יהיו מסודרים ומעוצבים. הימנע מטעויות דפוס, ממעברי שורה מיותרים ומכניסת פסקאות שאינה אחידה.
זכור שמסמך קורות החיים הינו כרטיס הביקור הראשוני שלך ולכן סדר אותו באופן אחיד, "נקי" ומכובד, כיאה למי שאמור להפגין שליטה ב-word או למי שמגדיר את עצמו כדייקן ויסודי.
בהצלחה!