מאת אורטל ולעבודה

עבודה זמנית הפכה בשנים האחרונות לפופולרית יותר ויותר. סוג זה של העסקה הוא בדרך כלל לפרק זמן מוגבל, לעתים קרובות עבור פרויקט ספציפי או כדי לכסות מחסור בכוח אדם. בעוד שיש מי שעשויים לראות בעבודה זמנית כמוצא אחרון, יש למעשה יתרונות רבים לסוג זה של העסקה שיכולים להיות מושכים למחפשי עבודה.

למה בכל זאת כדאי לתת לעבודה זמנית הזדמנות?

לצבור ניסיון

יתרון עיקרי בעבודה הזמנית הוא צבירת ניסיון להמשך הדרך התעסוקתית. מעסיקים רבים מוכנים להעסיק עובדים זמניים שאולי אין להם את הניסיון או ההכשרה המדויקת לעבודה קבועה, אך יש להם כישורים אחרים או נכונות ללמוד. על כן, עבודה זמנית יכולה להועיל בפרט למי שזה עתה סיימו את לימודיהם ומבקשים לצבור ניסיון בתחום או למי שמעוניינים בשינוי קריירה. העבודה הזמנית מאפשרת להם לצבור ניסיון מעשי בענף או תפקיד מסוים.

 

היכולת לגוון

עבודה זמנית מאפשרת גמישות וגיוון. שלא כמו עובד שכיר, המועסק במשרה מלאה ובשעות קבועות, עבודה זמנית מאפשרת לעובדים לקחת על עצמם משימות אחרות, בהתאם לפניות שלהם. בנוסף, בעבודה זמנית יכול העובד להתאים את המשרה ללוח הזמנים שלו, בהתאם לצורך. הגמישות בשעות ובימים היא אטרקטיבית לרוב לסטודנטים הזקוקים לזמן פנוי מעבודה במהלך תקופת המבחנים או להורים שצריכים להיות פנויים אחר הצהריים או בימים מסוימים כדי להיות עם ילדיהם. עבודה זמנית מאפשרת לעובד להתנסות בתפקידים או בתחומים שונים, דבר שעשוי להואיל בפרט למי שבוחנים את האפשרות לשנות את מסלול הקריירה שלהם.

ליצור קשרים

יתרון נוסף של עבודה זמנית הוא הפוטנציאל ליצירת קשרים מקצועיים שיכולים לסייע לעובדים בעתיד. לעובדים זמניים יש הזדמנות לעבוד עם מגוון אנשים, דבר המאפשר להם ליצור קשרים בעלי ערך שיש ויפתחו עבורם דלת להזדמנויות עבודה עתידיות. עבודה זמנית חושפת את העובד בה לסביבות עבודה שונות ומגוונות, לתרבויות ארגוניות כאלה ואחרות, שימקדו אותם לסוג העבודה או הארגון המתאימים להם ביותר.

 

הטבות כספיות

יתרון נוסף בעבודה זמנית הוא האפשרות לקבלת הטבות כספיות. אף שעובדים זמניים אינם מקבלים את מלוא הזכויות כמו שכירים במשרה במלאה, השכר השעתי הניתן להם הוא לרוב גבוה באופן יחסי ולעיתים ניתנת להם האפשרות לעבוד גם שעות נוספות ולהגדיל את השכר. בחלק מהמקרים, תלוי באופי העבודה, זכאים העובדים לתוספת בונוס, במידה ועמדו ביעדים שונים.

יציבות או חוסר ודאות?

אף שמדובר בעבודה זמנית, לעיתים דווקא היא זו שתספק לעובד בה תחושת יציבות וביטחון. אף שמדובר במשהו זמני שאינו מאפשר את אותה רמת ביטחון תעסוקתי ממנה נהנה עובד במשרה מלאה, הרי שהיא מספקת הכנסה וניסיון ממשי. לא פעם הזמני הופך קבוע ועובד שהחל בתפקיד כממלא מקום או כעובד לתקופה מוגבלת, מתקבל לעבודה קבועה בארגון. זאת, במידה והעובד הוכיח את עצמו כנכס בעל ערך לחברה, כזה שלא כדאי לוותר על שירותיו.

 

סוגי עבודות זמניות

מעסיקים רבים מחפשים מעת לעת עובדים זמניים במגוון תחומים ובכלל הדרגות – החל מהעובד הזוטר ביותר ועד למנהלים. הסיבה לדרישה לעובד הזמני תלויה בחברה עצמה ובמקרה הספציפי – לעיתים מדובר בהחלפה לצורך חופשת לידה, חל"ת או כל היעדרות אחרת של העובד הקבוע. במקרים אחרים דרוש עובד זמני בשל עומס בחברה באותה התקופה. לכן, בחיפוש עבודה זמנית תוכלו למצוא עבודות שאינן מצריכות ניסיון קודם כמו אנשי שירות מכירות, נציגי שירות, ועוד. מנגד, ניתן למצוא עבודה בתפקידים הדורשים ניסיון והכשרה כמו אנשי כספים, הנדסאים, מנהלים ועוד.  

 

סיכום

זה נכון, עבודה זמנית לא מתאימה לכל אחד, אבל גם בה יש יתרונות לא מעטים, בעיקר אם יש לעובד מחויבויות נוספות בחייו. עבודה זמנית היא גם האפשרות הטובה ביותר למי שזה עתה מתחיל בקריירה שלו או מי שהחליט על שינוי בקריירה. בניגוד להתמחות או להתנדבות, מדובר בעבודה, ששכר בצידה, והיא מאפשרת למי שעובד בה לצבור ניסיון יקר ערך ולרקום קשרים שיסייעו לו בעתיד.

אורטל ולעבודה - למה לחפש עבודה כשאפשר למצוא?