מאת אורטל ולעבודה

כל הארגונים והחברות שאתם פונים אליהם דורשים ניסיון? אתם מנסים לעשות דריסת רגל בתחום מסוים אך נעצרים בדלת בגלל שמעולם לא התנסיתם בו? אל תתייאשו! יש דרכים להשיג את המטרה גם אם אתם לגמרי נטולי ניסיון. השאירו את התסכול מאחור, שנסו מותניים ושננו את הטיפים הבאים שיסייעו לכם להשיג את העבודה שאתם רוצים.

יש לא מעט אנשים שמעוניינים לעבוד בתפקיד מסוים אך מכיוון שתנאי המשרה דורשים ניסיון קודם – הם אפילו לא מגישים מועמדות. יש מי שנדחים בראיון העבודה, רק בגלל שמעולם לא עבדו בתחום וגוררים תסכול אחר תסכול. מדובר, למעשה, במעגל של אכזבות, שהרי אם לא נצליח להתקבל לעבודה, לעולם לא נצליח לצבור ניסיון. בכל זאת, יש כמה דברים שניתן לעשות כדי להתקבל לעבודה, גם אם אין לנו בכלל ניסיון.

תמיד להגיד את האמת

גם אם אין לכם ניסיון, ואתם "טירונים" בתחום שבו אתם מחפשים עבודה, תמיד תגידו את האמת בראיונות עבודה או בקורות החיים שאתם שולחים. שקרים סופם להתגלות ולגרום לנזק רב. הציגו למעסיקים הפוטנציאליים את האמת לגבי העבר התעסוקתי שלכם, אך עשו זאת בביטחון עצמי והציגו את עצמכם כמי שמעוניינים ללמוד, לדעת עוד על העולם הזה ולהתקדם בו.
בקורות החיים ניתן לציין כל ניסיון תעסוקתי שרכשתם גם אם אין לו קשר לתחום אליו אתם מכוונים, להבליט תכונות אישיות רלוונטיות או כישורים שיכולים לסייע לביצוע התפקיד.

ללמוד ולהעמיק

תבררו אם יש בתחום שמעניין אתכם הכשרות מסוימות. ייתכן וחברות בתחום מציעות הכשרות מעשיות כך שתוכלו למצוא בהן מקום. לימדו על התחום שמעסיק אתכם, מושגים, גודל הענף, החברות או המשרדים הגדולים שבו, כל מה שניתן – בעולם שבו האינטרנט חושף בפנינו מידע אינסופי – זו ההזדמנות שלנו לנצל את הכלי הזה ולגלות סקרנות. כך, בראיונות העבודה תוכלו להפגין ידע נרחב.

ליצור קשרים

הרשתות החברתיות (ובכלל קשרים חברתיים) הן מקום נפלא לטוות קשרים עסקיים. נסו לייצר קשרים עם מכרים או בני משפחה, כנסו לקבוצות בתחום המבוקש ואל תתביישו לפרסם בהם פוסטים לחיפוש עבודה. נסו להיות פעילים בקבוצות הקשורות לתחום. לא פעם, המעסיקים הפוטנציאליים שלכם עוברים ומחפשים אחר עובדים בקבוצות אלו. בנוסף, המעסיקים בודקים לגבי המועמדים הפוטנציאליים בטרם העסקתם, גם ברשתות החברתיות. דומיננטיות שלכם בקבוצות אלו, תציג אתכם בפני המעסיקים כמי ש"חיים" את התחום.

יצירת קשרים

להעריך את עצמך

אף שחיפוש אחר עבודה עלול להיות מאתגר, מערער ואפילו מתסכל, לראיונות העבודה יש להגיע בביטחון עצמי גבוה. חשוב שהמראיין יראה מול אדם שמעריך את עצמו, מכוונן למטרה, נכון ללמוד, להעמיק ולהתפתח. הכינו את עצמכם לפני ראיונות עבודה, חשבו על הכישורים שלכם, המיומנויות שלכם, התכונות הטובות והיתרונות שבכם – והדגישו אותם במהלך הראיון. הסבירו למעסיק הפוטנציאלי למה דווקא אתם תצליחו בעבודה. הפגינו רצונות ומוכנות להשקיע כדי להצליח וכדי לתרום למקום העבודה.

אופטימיות – היתרון שבחוסר ניסיון

למרות שישנם מעסיקים רבים שדורשים בכל תוקף ניסיון תעסוקתי קודם, אך במקביל יש חברות רבות שדווקא יעדיפו עובדים "רעבים" וללא ניסיון. זכרו כי חוסר ניסיון יכול, ללא ספק, להוות גם יתרון משמעותי. דווקא מועמדים ללא ניסיון, ישאפו יותר להצליח, ירצו יותר ללמוד ולהוכיח את עצמם, ולמעשה הם כמו "דף נקי" שהחברה יכולה לעצב אותה כרצונה. נסו להגיע למקומות האלו, ולהראות למראיינים את הרעב שבכם, כך שלא יוכלו לסרב לכם.

להיעזר במומחים

תהליך חיפוש העבודה עשוי להימשך זמן רב, אך לא חייבים לעבור את זה לבד - חברות כח אדם רבות מציעות משרות דווקא לתפקידים אשר לא מצריכים ניסיון קודם. יועצי ההשמה ישמחו לעזור בבניית קורות חיים אשר יבליטו את היתרונות והחזקות שלכם, ילמדו אתכם כיצד להתכונן לראיונות עבודה וישלחו אתכם לראיונות במשרות שמתאימות בדיוק אליכם. כמו כן תוכלו כך להתמיין למספר ארגונים במקביל.
חברות כח אדם מגייסות עובדים לחברות והארגונים המובילים במשק הישראלי, כך שניתן להתקבל לעבודה במשרה התחלתית, ולאחר שתצברו ניסיון יפתחו בפניכם אפשרויות קידום לתפקידים בכירים יותר בתוך הארגון.

להכיר את התחומים המבוקשים

אם אתם מחפשים עבודה טובה ויציבה ולא יודעים איפה להתחיל, חשוב שתכירו את התחומים המובילים בהם ניתן להתקבל לעבודה גם ללא ניסיון קודם. בתחומים אלה תעברו הכשרה מקיפה או קורס (בשכר) וכך תוכלו להשתלב במקצועות מבוקשים במשק.
שירות לקוחות ומכירות - תפקידי שירות לקוחות טלפוני, שירות לקוחות פרונטאלי, מכירות טלפוניות, תיאום פגישות ומכירות פרונטאליות.
נהיגה – ניתן להתחיל בתור עוזרי נהג ומשם להמשיך לנהיגה על משאית (בהתאם לרישיון), נהגי ב'.
מחסן – ליקוט סחורה, מחסנאים כלליים ומחסנאים פיזיים.
מפעלים – עבודה בתחומי הייצור, תפקידים טכניים או מפעילי מכונה.
קמעונאות – מכירות פרונטאליות בחנויות בתחומי האופנה, הנעלה, רשתות מוצרים לבית, קופאים ברשתות מזון, סידור סחורה, דיילים בדוכנים.

להעז ולשאוף גבוה

אף שמדובר בסיטואציה מתסכלת, חיפוש אחר עבודה, כשאתם ללא ניסיון, שימו את הרגשות השליליים ופנו לתהליך באופטימיות ובביטחון. התכווננות למשרה שבה אתם מעוניינים, כתיבה נכונה של קורות החיים שלכם, לצד היערכות לקראת ראיונות העבודה – כבר ישפרו את הסיכויים שלכם במציאת העבודה שרציתם. התחלה בשכר התחלתי נמוך, בתקופת ניסיון, החלפה זמנית של עובד – כל אלה יכולים להוות עבורכם דריסת רגל משמעותית כל כך בתחום המבוקש. ואל תשכחו, בשנים שיבואו, לפתוח את הדלת לצעירים חסרי הניסיון שיבואו אחריכם.

אנחנו באורטל ולעבודה תמיד פה בשבילכם עם מגוון משרות שלא דורשות ניסיון קודם. בשיחה עם יועצי ההשמה שלנו תוכלו לקבל ייעוץ והכוונה בנוגע לכתיבת קורות חיים, הכנה לראיונות עבודה, וביחד נוכל למצוא את המשרה המתאימה לכם. ליצירת קשר איתנו

אורטל ולעבודה - למה לחפש עבודה כשאפשר למצוא?