קוראים יקרים,

ידיעה קטנה בעיתון על קורס מיוחד ומפתיע המיועד למזכירות, משכה את עינינו השבוע והובילה אותנו למסקנה שעל אף שמדובר במקצוע שהלך והתפתח עם השנים, ישנם דברים שלעולם לא משתנים...

לכן בניוזלטר הפעם החלטנו להציב זרקור על מקצועות המזכירות והאדמיניסטרציה ולבחון מה התפתח בהם, ומהן הדרישות והמשכורות בתחום. יתכן ובניוזלטרים הבאים נציב זרקור דומה גם על מקצועות נוספים.


ומה חדש אצלנו? אנו גאים לבשר לכם שאנו ממשיכים בפעילותינו ברשתות החברתיות ולצד הכרטיס שלנו בפייסבוק, שבו אנו מפרסמים משרות, טיפים וידיעות מעניינות מהתחום, פתחנו כעת גם בלוג , שבו נכתוב על נושאים שונים בתחום התעסוקה וחיפוש העבודה. אנחנו מזמינים אתכם להתרשם ולהגיב.

עוד בניוזלטר הפעם: סיכום הביקוש לעובדים בשנת 2009 על-פי מדד אורטל משאבי אנוש, וטיפ החודש.

קריאה נעימה,
צוות אורטל

פקידה, עוזר/ת אישי/ת ומה שביניהם
(או : דרוש/ה מזכיר/ה בעל/ת ראש גדול ותעודת הסמכה בהכנת קפה)

לפני מס' ימים פורסמה בעיתון ישראל היום ידיעה על כך שרשת בתי קפה ידועה פותחת קורס מיוחד להכנת קפה, המיועד במיוחד למזכירות.. כן, כן, קראתם נכון: קורס הכנת קפה למזכירות. וכך, על אף שמקצועות המזכירות התקדמו עם השנים וכיום כוללים הרבה יותר תפקידים ומיומנויות מעבר להכנת קפה, מסתבר שגם בתחום זה יש התפתחויות וחידושים וישנם כאלה שבוחרים לסייע להתמקצעותן של המזכירות גם בזירה זו.
החלטנו לנצל את ההזדמנות ולבחון מה באמת חדש בתחום האדמיניסטרציה, מה ההבדל בין פקיד/ה לבין מזכיר/ה, מנהל/ת לשכה, עוזרת אדמיניסטרטיבי/ת, או עוזר/ת אישי/ת, מהן הדרישות עבור כל אחד מהתפקידים ומהם טווחי השכר בהם.
המומחים של אורטל משאבי אנוש מסבירים ומספקים המלצות למחפשי העבודה בתחום.

לקריאת המאמר

מדד אורטל משאבי אנוש: סיכום שנת 2009 - המשבר וההתאוששות - בחציון השני של השנה חלה עליה של 6.5% בביקוש לעובדים לעומת החציון הקודם

השיפור במצב התעסוקה בחצי השני של השנה ניכר גם במספרים. על פי מדד חברת אורטל משאבי אנוש, מחברות כח האדם וההשמה המובילות בישראל, בחציון השני של השנה חלה עליה של 6.5% לעומת החציון הקודם. עם זאת, לעומת חציון מקביל אשתקד חלה ירידה של 17%.
מנתוני המדד עולה כי התחומים בהם חלה העלייה המשמעותית ביותר בחציון השני של השנה לעומת החציון הראשון הינם תחומי השירות והמכירות, בהם חלה עליה של 17.7%. מדובר בתחומים שנפגעו הכי פחות מהמשבר ובחלק מהחודשים אף רשמו צמיחה, וזאת מאחר ותחומי שירות הלקוחות והמכירות משגשגים בדרך כלל בתקופות של משבר כלכלי, הודות להגדלת מערכי השירות במטרה לשמר לקוחות והגברת מערכי המכירות במטרה לגייס לקוחות חדשים.

מנתוני המדד עולה כי התחומים בהם חלה העלייה המשמעותית ביותר בחציון השני של השנה לעומת החציון הראשון הינם תחומי השירות והמכירות, בהם חלה עליה של 17.7%. מדובר בתחומים שנפגעו הכי פחות מהמשבר ובחלק מהחודשים אף רשמו צמיחה, וזאת מאחר ותחומי שירות הלקוחות והמכירות משגשגים בדרך כלל בתקופות של משבר כלכלי, הודות להגדלת מערכי השירות במטרה לשמר לקוחות והגברת מערכי המכירות במטרה לגייס לקוחות חדשים.

להמשך הכתבה

טיפ החודש

איך נכנסים לארגון נחשק...

יש ארגון שאתם ממש רוצים להיכנס אליו? נראה לכם שממש שווה לעבוד שם?
מה עושים? איך פונים אליהם?
הנה מס' דרכים:
1. היכנסו לאתר החברה ובדקו את מודעות הדרושים בחברה.
2. גם אם לא מחפשים עובדים בתחום שלך, שלח להם קו"ח עם מכתב מקדים המסביר מדוע הינך מעוניין
להשתלב בחברה זו. לך תדע, אולי בדיוק התפנה שם משהו וטרם הספיקו לפרסם.
3. ברר עם מס' חברות כ"א והשמה מובילות באם אותה חברה נמנית על לקוחותיהם, במידה וכן – בקש את
עזרתם להשתלב בארגון.
4. אם יש לך חברים או מכרים שעובדים באותה חברה – בקש שיפעילו את קשריהם ויסייעו לך להשתלב.
5. אם אינך מצליח להשתלב באותה חברה בתחום שלך, בחן תפקידים אחרים שאולי תוכל למלא ובכך לפחות
להשיג דריסת רגל באותה חברה, ומשם להתקדם.


בהצלחה!

יש לך הצעות / רעיונות לשיפור הניוזלטר ?
רוצה להציע נושאים למאמרים בתחום חיפוש עבודה ?
נשמח לשמוע את דעתך

אורטל ולעבודה - למה לחפש עבודה כשאפשר למצוא?